Frano Ridjan: Za dinamičnu atmosferu u dvorani koristim metode koje ljudi ne očekuju na poslovnoj konferenciji
Početkom prosinca prošle godine u Zagrebu je održana prva konferencija Game changer s ciljem povezivanja gaming industrije s područjima digitalnog razvoja poslovanja poput WEB3, e-trgovine, marketinga, cyber sigurnosti, umjetne inteligencije i metaverzuma. Konferencija je privukla više od 750 posjetitelja koji su u pet dvorana kina CineStar u Z centru, imali priliku od 80 govornika iz različitih područja digitalnog poslovanja dobiti najnovije informacije o trendovima u industriji te inspiraciju za oblikovanje i usmjeravanje vlastite karijere i poslovanja. O samoj ideji konferencije, njenim ciljevima, razlozima uspješnosti i posjećenosti te daljnjim planovima projekta Game changer, razgovarali smo s organizatorom konferencije Matijom Vučkovićem, vlasnikom agencije Wolf Media.
Veći dio svog dosadašnjeg radnog vijeka ste proveli u svijetu medija, točnije prodaje i specijalizirali se za digitalne kanale, a sada ste vlasnik medijske agencije. Kako je nastala ideja da organizirate Game changer konferenciju i povežete poslovni i gaming svijet? Koji je cilj konferencije i kome je namijenjena?Moj fokus je multiindustrijsko povezivanje, organizacija događanja i gaming entertainment za što mi je uvelike pomoglo desetogodišnje iskustvo rada u industriji oglašavanja i medijskim kućama koje su prolazile digitalnu transformaciju te zastupale svjetske brendove u oglašivačkoj industriji. Gaming nam se dugo godina vrti po glavi stoga smo gledali na koji način možemo približiti industriju, zajednicu i nove tehnologije o kojima se priča u uskim krugovima pojedinaca, svima - od ljudi koji se prvi put susreću s ovom tematikom, do vrhunskih profesionalaca. Game changer je poslovna konferencija koja na jedinstven način i multidiscipliniranim pristupom stavlja u fokus gaming kao poslovnu priliku i transformacijsku potrebu. Uz vrhunske stručnjake iz raznih područja podižemo svijest i približavamo ovu važnu tematiku kod svakog pojedinca koji želi zakoračiti u svijet gaminga i tehnologija, od studenata, IT profesionalaca, poslovnih zajednica, umjetnika, gaming entuzijasta, do pojedinaca koji planiraju sudjelovati u dinamičnom procesu transformacije prema gaming, web3 budućnosti i metaverzumu.
Gaming zajednicu čini više od 1/3 svjetske populacijeNa koje sve načine su gaming industrija i digitalno poslovanje povezani, kakve veze gaming ima s poslovanjem suvremenih tvrtki?Gaming industrija je najbrže rastuća industrija s eksponencijalnim rastom u zadnjih nekoliko godina. Taj rast prati i razvoj novih tehnologija koje su usko povezane s tom industrijom kao što su web3, cloud, e-trgovina, metaverzum i slično. Razvojem industrije stvaraju se i nove mogućnosti za sve dionike u ekosustavu, od novih zanimanja do kompanija koje se prilagođavaju promjenama kako bi opstale i bile u igri koju diktira tržište. U svijetu postoji više od 3 milijarde igrača s tendencijom rasta te oko 900 milijuna pratitelja streama što čini više od 1/3 svjetske populacije, a procjene govore da će u narednom periodu doseći polovinu stanovništva.
Brojke govore same za sebe, stoga je jednostavan odgovor i logično da veliki igrači na tržištu žele biti dio ove svjetske scene i uskočiti u jureći vlak.
Obzirom da je konferencija temom orijentirana na tehnologiju i digitalno, jeste li u samoj realizaciji konferencije koristili neka napredna tehnološka rješenja i koja?Za prvu Game changer konferenciju koristili smo standardne tehnologije za prijenos sadržaja na digitalne kanale, tako da se većina sadržaja s konferencije može pronaći na našim službenim kanalima komunikacije. Ove godine imamo u planu povezati nekoliko segmenata evenata s naprednim digitalnim tehnologijama te s našim partnerima raditi nekoliko aktivacija koje će uključiti demonstraciju i primjenu tehnologija na samom eventu, a posjetitelji će imati prilike vidjeti sve to iz prve ruke.
Veliki interes za integraciju poslovnih, gaming i tehnoloških tema na zabavan način
Na konferenciji je sudjelovalo 80 predavača i više od 750 posjetitelja. Jeste li zadovoljni rezultatima, kakve su bile naknadne reakcije sudionika? Jesu li hrvatske tvrtke spremne i imaju li potencijala i znanja da iskoriste gaming industriju za razvoj svog digitalnog poslovanja?Prva godina je prošla iznimno uspješno, uspješno smo koordinirali više od 80 panelista/stručnjaka iz raznih područja koji su održali više od 30 panela u 5 dvorana paralelno. Koncept konferencije je zamišljen kroz panel diskusije gdje sugovornici dijele svoja znanja i mišljenja s publikom. Event je posjetilo više od 750 ljudi što nam govori da postoji veliki interes za integracijom poslovnih, gaming i tehnoloških tema na zabavan način, koji uključuje i posjetitelje u program.
Hrvatske tvrtke prate trendove i sve je više odličnih primjera povezivanja naprednih digitalnih tehnologija u poslovanju te povezivanju s gaming zajednicom. Manji broj njih to je ranije otkrio i već su dobro povezani sa zajednicom što su iskoristili i integrirali u svoje poslovanje, dok su ostale tvrtke i pojedinci još u fazi osvješćivanja gdje vide gaming kao odličnu poslovnu priliku i transformacijsku potrebu. Najveća vrijednost Game changera je da i danas, dva mjeseca nakon održane konferencije primamo povratne informacije od sudionika i posjetitelja da su stekli brojna nova poznanstva i kontakte koji će rezultirati zajedničkim poslovanjem koje će se realizirati ove godine.
Planirate li ponoviti konferenciju i imate li nekih novih planova za 2023. godinu?Odmah po završetku prve Game changer konferencije počeli su planovi za 2023. godinu. Ove godine uvodimo nekoliko noviteta, u svibnju organiziramo novo događanje, ST.ART UP by Game changer kojim podražavamo i podupiremo umjetnike u razvoju koji primjenjuju nove tehnologije kao medij ili alat u sklopu kojeg će se održavati izložbe i razne tematske radionice. Također, po prvi puta organiziramo dodjelu priznanja/nagrada za pojedince i tvrtke koje su u određenim kategorijama napravile game chager iskorak te posebnu nagradu, Baby Unicorn, za tvrtku koja će, prema struci, u narednom periodu postati iduća hrvatska Unicorn kompanija. Cijeli program traje 3 dana.
Sve to je uvertira u glavno centralno događanje, drugu poslovnu konferenciju Game changer koja će se održati 19. listopada ove godine u Z centru i Cinestar dvoranama, gdje očekujemo više od 1.000 posjetitelja. Uz još atraktivniji sadržajni (edukacijski) dio koji se odvija u šest Cinestar kino dvorana paralelno stavljamo fokus na povezivanje poslovnih zajednica cijelog ekosustava (studenata, korporacija, IT i start up scene, B2B, B2C, znanstvenika, entuzijasta) sve to uz dobar zabavni program i networking zonu.
Ključni elementi uspjeha eventa – kvalitetan program, poslovno povezivanje i zabava
Kako se gaming elementi mogu najbolje iskoristiti u kongresnoj i event industriji i na koji način događanja mogu privući pažnju gaming zajednice?Odabir dobrog (kvalitetnog) sadržaja, tj. govornika za program, mogućnost networkinga uz dobru zabavu ključni su elementi uspjeha svakog eventa ili kongresnog događanja. Game changer od prvog dana stavlja fokus na kvalitetan program, povezivanje poslovnih zajednica uz zabavan program te je namijenjen široj masi, a ne uskom krugu profesionalaca. Vjerujem da ova kombinacija koju ima Game changer privlači pažnju i kod gaming zajednice.
Jedna od tema konferencije je bio metaverzum. Planirate li održati neka događanja u metaverzumu i mislite li da je to budućnost evenata ili ćemo se ipak i dalje radije družiti uživo?Smatram da će se eventi i dalje održavati uživo, ali svakako treba obratiti pažnju i na trend održavanja virtualnih događanja, pogotovo velikih svjetskih događanja. Pandemija je definitivno ubrzala i zauvijek promijenila način na koji posjećujemo evente i održavamo sastanke. Istraživanja koja je provela Kaltura govore da je prije pandemije oko 40% ljudi posjećivalo online evente, a danas je to brojka od 87%, što je nagnalo sve svjetske organizatore da još više planiraju virtualna događanja. Što se tiče Game changer konferencije - i dalje ćemo se družiti uživo.